0602
Audion s 12Ж1Л - 2
01.04.2017



01656 audion pohled a

01656 audionPo doplnění tlumivky a potenciometru se audion rozehrál k plné spokojenosti. Nikdy bych nevěřil, co dokáže anodové napětí 12V s elektronkou, která na to nebyla konstruovaná. Docela to mělo u dětí úspěch. Určitě budeme příští rok pokračovat. Ale zrějmě ne s audionem. Jako rozumnou variantu vidím přímosměšující přijímač. Od něj je jenom malý krok k přijímači SDR. Zatím pilně studuji literaturu a snad přes prázdniny něco připravím.

K audionu zbývá dodělat NF zesilovač a převod na ladění. Tady byl problém s lankem. K plné spokojenodti ho nahradila rybářská pletenka. Také jde použít lanko na žaluzie.


Věčný problém u elektronek jsou výstupní transformátory. Různé náhrady malými síťovými trafy nejsou dobré. Podle mých zjištění je možné dosáhnout maximálně 30% výkonu proti výstupnímu trafu. Fakt je, že to "nějak" hraje. Proto raději výstup na sluchátka. Sluchátka je možné použít s odporem 2 až 4 kΩ. Zapojení je jednoduché s minimem součástek. Fungovalo na první zapnutí, proto si myslím, že je nezáludné. Jednoduchost, anodové napětí 12V a dobrá funkce jsou kladem pro začátečníky.
01656 audion 2
01656 audion pohled b