0805 Sledovač signálu BS367

Neodolal jsem záchvatu nostalgie a pořídil si, dnes už legendu, sledovač signálu Tesla BS-367. Sledovač chci používat a ne jenom vystavovat. Takže výměna konektorů Tesla za obligátní BNC. Protože původní konektory mají závit M12x0,75 a BNC jen závit 3/8", stačí vyrobit centrovací vložku. Je nutné ale dát pozor, aby při utažení závitu nebylo namáhané plexi. Tlak musí působit jenom na plech panelu. Plexisklo je roky zkřehlé a mohlo by popraskat. Původní konektory jsem pochopitelně schoval. Musel jsem také vyměnit i ztvrdlé koaxiální přívody ke konektorům. Podle kódu na součástkách (MQ) byl sledovač vyrobený v roce 1958 až 1959, to už je šedesát let! Všechno perfektně funguje, jenom jsem musel prostříknout Kontaktolem potenciometr multivibrátoru.


Pohled do vnitřností sondy. Kondenzátor 1n/1kV je v originále zasunutý do bužírky. Poslední je detail přepínače. Excentricky umístěný váleček spojený s hrotem se při otáčení dotýká kontaktu vstupu NF nebo VF.


Poznámka

Nejčastěji používaná v mé radioamatérské historii byla sonda sledovače pro sluchátka s impedancí 4kΩ. Jednoduchá a vždy po ruce. Mám jí pořád a používám jí k zesilovači s MBA810. Sice má malý vstupní odpor, ale vyhoví ve většině případů. Pokud ne, vezmu si BS367.

Přílohy, literatura, odkazy

[1] Sledovač signálu / TESLA BS367 / návod k obsluze