ADTRX-9 5. přijímač OK1CJB 20.08.2014  

8-140 C52Výkres desky plošných spojů je v rozporu ze schematem. Na desce jsou ještě elektrolytické kondenzátory C58 a C59 zapojené na výstupu. Na schematu jsou také špatně zapojené kontakty relé REL1. Na desce jsou zapojené v pořádku. Schema dole je nakreslené podle stavu který je na desce. Pozor na zapojení kondenzátoru C50. Na výkresu desky je nakreslený s obrácenou polaritou. Nesmíme zapomenout na drátovou propojku mezi R29 a C21 umístěnou u obvodu NE5532.
Nejdřív nastavíme podle popisu v orig. dokumentaci trimr RT5. Po zasunutí operačního zesilovače do patice a připojení na napájecí napětí je nyní odběr cca 73mA.

8-140 schRX

Příjem

V této fázi, pokud jsme pracovali pečlivě, můžeme připojit na C86 (HF in) anténu a začít zkoušet přijmout první stanice v pásmu 7 nebo 14 MHz. Hodně používám program MULTIPSK od F6CTE. Mám ho poměrně zažitý a proto jsem ho zvolil pro první pokusy s tímto TRX.

V hlavním okně si vybereme část pásma ktertou chceme sledovat. Jsou to světle zelené čárky vpravo od označení -40 na stupnici. V tomto zmenšení jsou čárky poměrně nezřetelné.

V dalším okně už velice zřetelně vidíme spektrum, pohodlně si vybereme požadovanou stanici a sledujeme její vysílání. Obě okna jdou pochopitelně přepínat pro zobrazení spektra i vodopádu. V přijatém spojení byly obě stanice s reportem RSQ 599. Na takovýto jednoduchý přijímač, který navíc není dodělaný a nastavený, je to podle mne docela slušné (anténa nízké invertované V, pásmo 7MHz).

8-140 mPSK-relace

To jsme ale s přijímačem teprve v polovině práce. Zbývá nám dodělat pásmové propusti a atenuátor. O tom ale až v dalším pokračování.

8-140 RX pohled

Jak funguje tento přijímač si můžete podívat na následujícím videu. Předvedený kus je postavený ze stavebnice ALIVA.

◄ detektor © YU1LM, OK1UNL, OK1CJB